Zamów projekt grafiki!

Ile powinien kosztować projekt logo?

Data:30 stycznia 2020
  • Ile kosztuje projekt logo?
    Ile kosztuje projekt logo?

Odpowiemy na tytułowe pytanie od razu. Projekt tzw. dobrego logo powinien kosztować tyle, ile jest potrzebne czasu, energii i wiedzy doświadczonego projektanta na przygotowanie profesjonalnego znaku. I już! ;-)

Doświadczeni twórcy nie biorą się jednak znikąd. Przez lata przyswajają teorię i praktykują projektowanie graficzne, stale wzbogacając swój warsztat. Rozwijają potencjał twórczy, a im on większy, tym większa pewność, że logo kreślone ich wyobraźnią i ręką będzie tym, które wspomoże klienta w osiągnięciu sukcesu wizerunkowego.

Fachowiec oczekuje wynagrodzenia adekwatnego do jego specjalizacji i poziomu usług, a projektowanie logo jest złożonym procesem, więc jego koszt wypadkową bardzo wielu czynników i musi uwzględniać:

1. Korespondencję, rozmowy telefoniczne i spotkania (w tym edukację klienta w zakresie zagadnień technicznych, np. przestrzeni barwnych logo, grafiki wektorowej i rastrowej, formatów plików, tajników poligrafii i tym podobnych).
2. Przygotowanie i analizowanie briefu (trudno posługiwać się jednym szablonem zapytań, który trzeba zazwyczaj modyfikować ze względu na branżę lub specyfikę działalności).
3. Badanie konkurencji (głównie w internecie).
4. Tworzenie logo (koncepcje, szkice, cyfrowe wersje oraz sprawdzenie w sieci niepowtarzalności pomysłów).
5. Przygotowanie wizualizacji i opisów logo (objaśnień).
6. Korekty logo (wielka niewiadoma bardzo wpływająca na czas realizacji zlecenia).
7. Przygotowanie układów i wariantów kolorystycznych logo oraz kompletu plików.

Ponadto koszty:

- sprzętu i oprogramowania
- abonamentów (internetu, serwera, telefonu)
- prądu
- paliwa
- najmu biura
- zbójeckiego zusu i haraczu dochodowego

Znak jest krojony i szyty na miarę. Oryginalny, czyli wyjątkowy. Tzw. ręczna robota. ;-) To wszystko stanowi o jego wartości, a logo będzie służyć klientowi przez dziesięciolecia z dużym prawdopodobieństwem „na zawsze” przy jednorazowym wydatku. Zaniżona lub bardzo niska cena stworzenia logo może być spowodowana niewielkim doświadczeniem grafika lub aktem desperacji w pozyskiwaniu zleceń. Praca za niewystarczającą stawkę jest deprymująca, a projektant nie zdobywa kompetencji zawodowej we właściwy sposób i nie rozwija swoich talentów, a klient nie otrzymuje dzieła, którego poszukuje.

Współpraca projektanta ze zleceniodawcą przy tworzeniu identyfikacji wizualnej buduje związek partnerski, często na długie lata, powinna być zatem uczciwa i sprawiedliwa dla obu stron. Jednym słowem: komfortowa. Życzymy wszystkim i sobie zawsze zdrowej i owocnej współpracy. :-) Na zakończenie infografika (popularna w internecie zasada) zabawnie ilustrująca możliwe warianty świadczenia usług. ;-)

Infografika: tanio, szybko, dobrze - Blog Argumental.pl

 

Komentarze

Komentarz